Str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, 010176, Bucuresti  |  Tel: 021-305.59.99  |  Fax: 021-305.59.89  |  office@pmu.ro

„Ghidul Dezvoltare socială și emoțională pentru licee este o resursă utilă, flexibilă și creativă pentru fundamentarea ilustrativă a tematicii respective și pentru sprijinirea derulării de activități concrete cu elevii de liceu. Lucrarea cumulează un număr semnificativ de merite incontestabile, este mai mult decât un ghid în sensul clasic, este amplă și cuprinzătoare, are o consistentă și solidă fundamentare teoretică, are deschidere spre aplicabilitate.

Ghidul contribuie substanial la consolidarea cunoașterii în domeniu, este o resursă proaspătă, care oferă o bază documentară bogată în repere și resurse teoretice și metodologice utile. Cu sigurană practicienii și teoreticienii domeniului vor găsi suficiente argumente pentru înelegerea și aprofundarea acestuia și vor culege nenumărate elemente de sprijin pentru derularea de activităi care să sprijine adecvat dezvoltarea socială și emoională a elevilor de liceu. Mai ales în contextul în care zona dezvoltării emoionale și sociale este insuficient acoperită practic și metodologic în sistemul românesc de învățământ. Ca urmare, ghidul răspunde unei necesități reale din lumea școlii, într-o manieră echilibrată și cuprinzătoare.”

Anca Nedelcu – profesor universitar
Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației

„Dimensiunile socială și emoională s-au dovedit a avea un rol fundamental în sprijinirea proceselor de învățare, asigurând o bază și un echilibru necesare elevilor în abordarea unor interogaii privind locul și rolul lor într-un grup/clasă, motivaia și sensul efortului pe care îl au de angajat pentru reușita la examene sau gestionarea unor stări emoionale contradictorii, provocatoare. Cadrele didactice pot activa un rol care le este solicitat în acest sens, cel de facilitator al unor procese de clarificare și re-cadrare a elevilor astfel încât să-și găsească moduri eficiente și adecvate de aciune în direcia unui echilibru socio-emoional absolut necesar pentru a obține performane școlare atât în activităile școlare curente, cât și în cadrul examenelor cu mize înalte, importante pentru traseul educaional sau profesional viitor.

Ghidul oferă posibilităi practice de intervenie prin activităi specifice de antrenare și dezvoltare socio-emoională și va constitui o resursă necesară celor implicai în astfel de procese ce pun în centru elevul și starea sa de bine.”

Oana Moșoiu – lector universitar
Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației