Str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, 010176, Bucuresti  |  Tel: 021-305.59.99  |  Fax: 021-305.59.89  |  office@pmu.ro

CONVERSII FSE

Formarea profesională a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

1000 de locuri oferite în cadrul proiectului, 1000 de locuri ocupate!

„Fiecare diplomă este un chibrit aprins … Iar fiecare dintre voi este amorsa.”
Edward Koch, om politic american

Și pentru că oamenii de performanţă spun mereu:

„Este în regulă unde am ajuns, însă ştiu că mai pot progresa…”,

te invităm să ni te alături în cadrul unui proiect care vine în întâmpinarea nevoilor tale de formare continuă.

Proiectul „Formarea profesională a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar pentru noi oportunităţi de dezvoltare în carieră reprezintă continuarea firească a Proiectului pentru Învăţământul Rural, în cadrul acestuia din urmă fiind constatată nevoia accentuată a atâtor şi atâtor profesori din învăţământul preuniversitar de a avea acces la o doua specializare.
 

Și acum, să răspundem la câteva întrebări esenţiale:

CINE?

Proiectul „Formarea profesională a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar pentru noi oportunităţi de dezvoltare în carieră” este selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial “Dezvoltarea Resurselor Umane” 2007-2013 (POS DRU) şi este co-finanţat din Fondul Social European.
 
Proiectul se va derula pe o perioadă de 3 ani (2010 – 2013), fiind implementat în parteneriat cu European Foundation for Quality in eLearning – EFQUEL, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Universitatea Transilvania din Braşov, Universitatea din Bucureşti, OMNIA Internaţional şi Contrast Advertising.

CE?

Proiectul crează oportunităţi de dezvoltare profesională pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, prin participarea acestora la programe de formare de nivel postuniversitar de calitate, de până la 2 ani, adaptate tehnologiei educaţiei la distanţă. Aceasta va conduce la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră, prin posibilitatea obţinerii unei duble specializări.


În acelaşi timp, proiectul îşi propune să sensibilizeze din ce în ce mai mult cadrele didactice la conceptul de formare continuă şi să contribuie la crearea unei culturi a învăţării pe tot parcursul vieţii, toate acestea fiind în concordanţă cu cerinţele Uniunii Europene în acest domeniu.

CUM?

Este vizată îmbunătăţirea proceselor educaţionale prin:
 ►    implementarea a 12 programe de studiu de conversie profesională pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar. Specializările vizate sunt: Matematică, Fizică, Chimie, Biologie, Educaţie tehnologică, Tehnologia informaţiei, Limba şi literatura română, Limba şi literatura engleză, Limba şi literatura franceză, Psihopedagogie, Geografie, Istorie. 

►    dezvoltarea şi implementarea unui program de formare în vederea dezvoltării de competenţe specifice proiectării şi implementării programelor de formare prin învăţământ la distanţă, adresat cadrelor didactice din învăţământul universitar
►    formarea şi certificarea în specificul învăţământului la distanţă a 100 de cadre didactice din învăţământul universitar, din care 80% cu gradul didactic de asistent sau lector, care astfel îşi cresc expertiza specifică
►    asigurarea de condiţii şi facilităţi de studiu adecvate, materiale suport, etc. pentru cadrele didactice participante la programele de formare, inclusiv prin dezvoltarea şi implementarea unei platforme de educaţie la distanţă.

DE CE?

Obiectivele noastre sunt:
►    îmbunătăţirea nivelului de pregătire profesională a 1.000 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar, din care 10% aflate la începutul carierei didactice, acestora oferindu-li-se astfel o reală oportunitate de dezvoltare profesională. Ei vor deveni profesori mai bine pregătiţi cu informaţii actualizate din domeniul disciplinei de studiu şi beneficiind totodată de condiţii şi facilităţi de studiu adecvate, materiale suport etc. Celor 1.000 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar li se oferă astfel o reală oportunitate de dezvoltare profesională, aceştia obţinând, la sfârşitul  perioadei de până la 2 ani de studii de nivel postuniversitar, o diplomă de conversie profesională care să le faciliteze, spre exemplu, asigurarea normei didactice într-o singură şcoală. Fiecare cadru didactic implicat obţine un nou statut în comunitatea profesorală din care face parte conferind, implicit, stabilitate întregului sistem de învăţământ românesc.
►    creşterea nivelului de utilizare a TIC în procesul didactic, având în vedere că aceste cursuri se realizează în formatul educaţiei la distanţă.